zaterdag, februari 21, 2009

Knettergek en loeihard: Belgian Asociality

Leuven,Vrijdag 20 februari 2009. - De hoofdact speelde eerst, daarna pas kregen we het voorprogramma. Tenminste zo zie ik het. Of anders gezegd: bij de geweldige set met 200% plezier en ambiance van BELGIAN ASOCIALITY verbleekte FUNERAL DRESS op pijnlijke wijze. Bij hen had ik geen enkel moment het gevoel bij het gebeuren betrokken te zijn en het leek me allemaal te veel een 'we willen wel maar kunnen niet-operatie' en erger: 'kijk eens hoe stoer we zijn' truukje..

Belgian Asocialitity zijn na 20 jaar op de planken nog niks veranderd. Nog altijd staan de heren garant voor compromisloze, volledig vrijblijvende, knallende, pretpunk van de bovenste plank. Als geen ander weten Marc & Co hoe een deftig feestje te bouwen. Liefst met Jupiler. Dat het hier in Leuven Stella was, namen de heren er noodgedwongen bij...

BA is nog altijd DE pretpunksensatie van de lage landen! En het was dan ook 'vollen bak ambiance'. Menigeen brulde uit volle borst mee en in de moshpit was het ook redelijk druk...

De heren brachten een aantal nieuwe nummers mee, en putten verder uit vooral Belgian Asociality en Astamblief en in minder mate uit ATP en Wakker Worre.

> SETLIST:
BELGIAN ASOCIALITY/ ANTI-IEDEREEN/ FEASTY BOYS/ KEERBERGEN/ TWEE/ LAMOER/ STAGE DIVE/ TIP VAN DE WEEK/ FRAK AAN!/ DIE VAN ONS/ PREEKWOORDEN/ JUPILER REGGAE/ DEN AFWAS/ BOERDERIE/ VAN MIJN ERF!/ VOOR DE NOELE/ 1, 2, C4/ BELGIE/ DE GEFRUSTREERDE AUTOMOBILIST/ BOMPA PUNK/ TREMELO/ TUINKABOUTER/ NON NON RIEN VA CHANGER

BIS
HET IS GEDAAN/ DON'T DRINK IN THE MOSHPIT/ VAN DE SELLE EN DE JO/ MORREGEN/ ANARCHIE

FUNERAL DRESS: ik zag een band die strak speelde en die erg zijn best deed, maar het kon me op geen enkel moment raken of boeien. Dat sommige nummers me instant het gevoel gaven 'al zoveel keer eerder en beter gehoord' hielp natuurlijk niet.. En ik beken: ik ben halverwege de show van FD ook alweer vertrokken. Maar mijn hoofdreden om naar Leuven af te zakken was, laat ons eerlijk zijn, toch sowieso BELGIAN ASOCIALITY. En dàt was dus weerom een dik vet feestje ;-)
.

Geen opmerkingen: