donderdag, mei 10, 2007

The Haunted

Dinsdag 8 mei trokken we nog eens naar Vosselaar, in de Biebob zou The Haunted , die we eerder dit jaar moesten missen, revanche nemen ... The Haunted deed wat van hen verwacht/ verhoopt werd: een stevig feestje bouwen, uitpakken met een sterk en dynamisch optreden. Al was dat wel erg kort, maar goed.

De zweden moesten het voor een halfvolle Biebob zien te redden, het leek wel of de interesse voor de support acts groter was...

THE HAUNTED speelde erg strak, en vol overgave. Live klinkt het allemaal smeriger, rauwer en gemener dan op de albums, en daar hadden we niks op tegen. De combinatie van thrash en melodic death metal leek live vooral toch vooral over te hellen naar de laatste categorie.

Ik hoopte dat de heren "The Flood" en "The Medication" en als het even kon ook "The Fallout". Ik zou op mijn wenken bediend worden...

De band opende met een supersneltreinversie van "The Flood", meteen gevolgd door "The Medication", beiden van het nieuwe album "The Dead Eye". Later zouden ook nog "The Drowning" en, ja hoor: "The Fallout" uit dat album volgen. Verder op de set ondermeer: "99", "Absymal", "In Vein" en "D.O.A."...

Een hoogtepunt was toch wel "The Fallout" waarin zanger Peter Dolving, de screams en ruige zang mooi combineert met 'cleane' vocals. Ook daar is ie goed in., en hij mag dat eigenlijk wel eens meer doen...

Al bij al was het een wel heel erg korte set: iets meer dan een uurtje, en tot mijn verbazing: géén bisnummers...

Maar een goed optreden, dat wel. Niet de show van het jaar, en ik had er wel erg naar uitgekeken, en ik verwachtte een iets grotere 'impact', maar het was gewoon goed.
.

Geen opmerkingen: