woensdag, juni 02, 2010

Rock and Roll All Nite with a Sonic Boom

Dat Kiss weer helemaal terug is, bleek al toen ze in 2008 verschillende festivals tourden met “Kiss Alive 35” met ondermeer de prima doortocht op Arrow Rock op 15 juni van dat jaar. Voor mij was dat een mooie manier om mijn verjaardag door te brengen, zoals ik toen schreef. Het nieuwe, uitstekende, studio-album “Sonic Boom” brengt Kiss opnieuw on the road. We trokken naar Oberhausen om een van de weinige zaalshows mee te maken van de “Sonic Boom Over Europe”-tour. En ook nu weer werd het een crazy, crazy night. We brulden gretig mee in ‘Oberhausen Rock City’.

Een Kiss-optreden is altijd een belevenis waarbij spetterend spektakel, incluis een overdosis aan vuurwerk en knallende explosies en bombast vol bravoure gegarandeerd is, maar natuurlijk is het vooral ook afspraak met stevige, oerdegelijke melodieuze glamrock/hardrock ’n roll.

De set opende met Modern Day Delilah, dat op ‘Sonic Boom’ prijkt om daarna meteen uit te pakken met klassebakken Cold Gin, Let Me Go, Rock ‘n’ Roll en een stevig Firehouse. Er volgde natuurlijk nog meer classics, zoals een sterk ‘Deuce’, het goed meegebrulde ‘Crazy Crazy Nights en ook Love Gun natuurlijk. Maar vergeten we zeker die andere Kiss-standards Calling Dr. Love, Detroit Rock City en het geweldige Black Diamond niet te vermelden. De nieuwe songs I’m an Animal en Say Yeah voelden zich goed op hun gemak tussen de ‘oldies’.

Het door Tommy Thayer gezongen Shock Me, incluis de geweldige gitaarsolo die ie ten beste gaf gold voor mij zeker als een hoogtepunt in de ‘main set’, samen met de eerder vermelde Firehouse en Love Gun én Black Diamond.

Ik onthou ook een heel sterk Beth, gezongen door Eric Singer, geweldige versies van Lick It Up en Shout it Out Loud die we in de bisronde kregen, die uiteraard ook die o zo bekende hit I was Made For Lovin’ You bevatte met Paul Stanley die door de zaal vloog en het nummer achteraan in de zaal bracht. Net zoals de bloedspuwende Gene Simmons, die we eerder al hadden gezien, één van de vast ingredienten van een Kiss-show. Ook in die bisronde: God Gave Rock and Roll To You II en Rock And Roll All Nite, wat de avond eigenlijk perfect samenvatte.

> SETLIST:
Modern Day Delilah/ Cold Gin/ Let Me Go, Rock 'N' Roll/ Firehouse/ Say Yeah/ Deuce/ Crazy Crazy Nights/ Calling Dr. Love/ Shock Me/ I'm An Animal/ 100,000 Years/ I Love It Loud/ Love Gun/ Black Diamond/ Detroit Rock City
Bis:
Beth/ Lick It Up/ Shout It Out Loud/ I Was Made For Lovin' You/ God Gave Rock 'n' Roll to You II/ Rock And Roll All Nite

Kiss staat ook op Graspop later deze maand. Wie gaat, mag zich aan een rock ‘n’ rollfestijn verwachten. Al weet ik niet of de sound en sfeer even goed zal zijn als bij de zaalshow die wij zagen...

Verslag: (c)Markec
Foto: (c) Luc Swaenen
.

Geen opmerkingen: