zondag, april 29, 2007

Operation Annihilation in AB Box

Vanavond een wel heel goed, maar helaas ultrakort, optreden gezien van Jeff Waters, David Padden & Co .... ANNIHILATOR !!! Wat een overgave en power, wat een knappe gitaarsoli en wat een goede zanger is die David Padden toch (nu toch al drie albums lang - voor Annihilator een record - de zanger bij Waters....)

Men moet mij nog steeds uitleggen waarom een levende legende als ANNIHILATOR moet een set van ocharme acht (8!!) nummers spelen als support act van een - volgens mij - overgewaardeerde band zoals Trivium!!! Maar goed...

Uiteindelijk: wat verwacht werd, hoe kan het ook anders, geschiedde: ANNIHILATOR speelde iedereen naar huis en was dus de ongekroonde King of Thrash, de enige echte HOOFDACT... ;-)))

For the record: 'the bill' was: Sancity - Annihilator -Trivium

ONZE hoofdact was dus;.. Annihilator !
En Sancity namen we er ook graag bij ... deze heren zetten ook een zeer geslaagd optreden neer, en waren in hun enthousiasme zeer duidelijk, en hadden het dus volop over de band die na hen speelde, dus niet de hoofdact, dus niet Trivium, maar wél ANNIHILATOR ;-)

Zo rond tien voor acht nam ik een zo goed mogelijke positie, zo ver mogelijk vooraan, om toch zeker Waters & co goed te kunnen bewonderen... Niet dat ik daar lang zou staan. Na amper twee nummers, mijn pint bier ondertussen naar God weet ik waar gevlogen, belandde ik voor ik het goed en wel besefte in een poel van "moshende" muziekfans .... omdat ik ook iets aan de muziek van de band waar IK voor kwam wou hebben, liet ik me wijselijk wat meer naar achteren uitzakken ( ja, ik wordt.. erh.. al wat ouder?... ) , om daar toch volop te kunnen genieten van het vervolg van de sterke setlist en laaiend enthousiast te wezen over het prachtige gitaarspel van JEFF WATERS en de heerlijke vocals van DAVID PADDEN. Hij is nu al een tijdje van de partij.. hopelijk houdt Waters deze zanger aan boord! De man kan zowel de lage als hoge noten aan... en hoe !!! En... Jeff Waters zien soleren was een plezier voor oog en oor.... Maar ook de andere Annihilator-muzikanten kweten zich meer dan goed van hun taken...

Een veel te korte, maar schitterende setlist, met eerst twee songs uit het nieuwe album "Metal" en vervolgens werk uit met name "King of the Kill", "Alice in Hell", "Never, Neverland" en "Set the world on Fire"....

We kregen volgende songs:
OPERATION ANNIHILATION (Metal)
CLOWN PARADE (Metal)
NEVER, NEVERLAND (Never, Neverland)
KING OF THE KILL (King of the Kill)
REFRESH THE DEMON (Refresh The Demon)
SET THE WORLD ON FIRE (Set The World on Fire)
THE FUN PALACE (Never, Neverland)
CRYSTAL ANN/ ALISON HELL (Alice In Hell)

Na Annihilator - we waren met drie - gingen we met z'n tweeën resoluut naar buiten: Trivium boeit ons matig tot niet, een van ons wou deze mensen wel eens bezig zien, maar zou ons een weinig later vervoegen op het terraske, waar we zaten, naast de AB, ...

Toen we daar op dat terras zaten, bleek als snel dat we niet de enige waren die NIET voor Trivium gekomen waren.... Ook kwamen we nog Jeff Waters tegen die we eerst met zijn show feliciteerde, en later tweemaal tevergeeds vroegen om met ons iets te komen drinken...

TRIVIUM: ach, het zal vast wel goed geweest zijn, wie weet, hopelijk even goed als de gecreeerde hype en beter dan wat ik er al van hoorde...

Goed nieuws: er is sprake van een "echte" tour van Annihilator, dus als headliner.....
Daar wil ik zeker bij zijn !!!!!

Ondertussen blijf ik het een grote schande vinden dat een METAL ICOON en LEGENDE zoals ANNIHILATOR wordt gedegradeerd tot support act van Broekies die nog niks bewezen hebben en naar de naam Trivium luisteren.. Het zou verdorie andersom moeten zijn !!!

Enfin, een troost: Trivium-fans, niet met het werk van Annihilator vertrouwd, gingen uit hun dak..... Waters komt hopelijk dra terug als HEADLINER ;-)
.

Geen opmerkingen: