zondag, april 29, 2007

Verminnens ode aan Brussel en de wereld...

Zaterdag 28.04: Terwijl het buiten lekker zwoel zat te wezen nam de immer sympathieke Johan Verminnen zijn aandachtige Mechelse publiek in de volle stadsschouwburg mee van Brussel naar de Wereld.

Verhalen van Brussel, Wemmel, Latem en een kleine introspectie over 's mans rijke carrièrre, steevast gekruid met een flinke dosis humor en niet wars van enige zelfrelativering; oude en nieuwe liedjes, telkens mooi ingeleid en gekaderd door het nu in Hansbeke wonende Brusselse Ketje, werden mooi in het programma verwerkt en het klonk allemaal even fris, en als een groot geheel. Van Brussel naar de Wereld dus.

Setlijst:
EEN BEETJE DORP
VAN BRUSSEL NAAR DE WERELD
TEGENDRAADS
VIER HOOG IN DE WOLKEN
VAKANTIE IN MIJN STRAAT
MADELEINE LA MAROLLIENNE
DE TET VAN KOEKELBERG
TUSSEN SPELERS EN DRINKERS
DE NACHT

MIJN STAD HEEFT SLECHT GESLAPEN
DE SLAK
IK WIL DE WERELD ZIEN
BRIEVEN UIT LATEM
CAFE DE REISDUIF
BRUSSEL / LES BONBONS (J. Brel)
IK WEET NIET
LES COPAINS D'ABORD (Brassens)
DE TIJD


BIS
MOOIE DAGEN/ LAAT ME NU TOCH NIET ALLEEN

BIS 2
RUE DES BOUCHERS

Mechelen zag een Johan Verminnen die heel erg goed bij stem was, en dit keer opnieuw voor chanson & kleinkunst koos ipv de bluesy & jazzy uitstapjes van recente tours. Chanson, kleinkunst, liedjeszanger: zo heb ik hem het liefst eigenlijk...

[ Uitgebreider verslag op: mechelen.blogt.be ]
;

Geen opmerkingen: