donderdag, november 26, 2009

Winger met de W van Wow!

"Ga je mee naar Winger?", klonk het enkele maanden geleden. Na mijn repliek: "Goh, Winger; écht kennen doe ik dat eigenlijk niet dus..." volgde al heel snel het advies om toch maar méé te gaan want; "Jij gaat dat zéker goed vinden, Mark". Deze raad én het feit dat er gelinkt werd met namen van andere bands in hetzelfde genre die ik steengoed vind, maakten dat ik overstag ging. Heel benieuwd was ik dus naar dit optreden van Winger in de Spirit of '66, woensdag 25 november. En één ding is zeker: ik ben blij dat ik het advies van mijn vrienden volgde!

Na een in zich alle bochten murwende dertien-in-een-dozijn Italiaans power metalbandje (Markonee) dat best iets kon maar leed aan: zovaak al eerder en vooral beter gehoord was het tijd voor Kip Winger (bassist/zanger) en de zijnen...

We kregen een geweldig knap optreden. Stuk voor stuk gebalde songs. Hardrock en roll van de bovenste plank met hoge meebrulfactor. Goede vocals van Kip, zalige gitaarsoli van Red Beach. En, ook dit hadden mijn vrienden me voorspeld, ik bleek meer van deze band te kennen dat ik vermoedde!

Het was een bijzonder aangename afspraak met de melodieuze hard rock 'n roll, in een goedgevulde zaal, een schitterend geluid en veel fijn volk...

En na het concertje prompt me een paar Winger-cdtjes aangeschaft natuurlijk!
.

Geen opmerkingen: