donderdag, december 24, 2009

Hilarische Belgian Asociality for Life

Woensdag 23 december: de slotavond van Music for Life in Mechelen. Barkoud was het op de tot 'Mechelen for Lifeplein' omgedoopte IJzerenleen. De koude hiel de de Mechelse muziekliefhebbers echter niet tegen. Na de Mechelenhop, van ABN, een begrip in Mechelen, was het de beurt aan ons aller BELGIAN ASOCIALITY om ferm van jetje te geven. Zoals gewoonlijk gingen Marc & co er 200% voor en was het weer hilarisch, snel en hard, in volle afwezigheid van subtiliteit. Klein foutje: er was géén Jupiler, maar Marc bleek het gebrek aan Jupiler, en erger nog de aanwezigheid van Maes, nog goed op te vatten.

Veel BA-classics vlogen voorbij, afgewisseld met nieuwer werk uit de jongste CD "KaBAal" (2009). Er werd duchtig meegebruld, gedanst en gestagedived...

Dit was de hilarische setlist:
BELGIAN ASOCIALITY/ ANTI-IEDEREN/ FEASTY BOYS/ KEERBERGEN/ TWEE/ LAMOER/ STAGEDIVE/ FRAK AAN!/ DIE VAN ONS/ PREEKWOORDEN/ JUPILER REGGAE/ BOERDERIE/ VAN MIJN ERF!/ 1,2, C4/ DE GEFRUSTREERDE AUTOMOBILIST/ IRON MÄDCHEN HEIDI/ BOMPA PUNK/ NON, NON RIEN NE VA CHANGER

#BIS:
MORREGEN/ ANARCHIE

Na Belgian Asociality nog een stukje meegepikt van Customs, maar deze zoveelste Joy Divisionkloon kon mij, net zomin als andere Interpols, niet zo bekoren.
.

2 opmerkingen:

Marc VC zei

Tof verslag, ik was zelf echt niet meer in form om nog te komen.
Customs heb ik zelf nog niet live gezien, maar de frontman op zich is wel een toffe peer. Enkele weken geleden nog wat woorden mee gewisseld in de Hanekeef waar hij ook zat na een match van Malinwa. Hij is ook suppporter. Toen had ik niet door wie hij was, dat zag ik pas een week later toen ik toevallig hem op tv zag.

Unknown zei

De nieuwe Joy Division of The Sound zullen we nooit meer krijgen. Zeker in Vlaanderen niet, maar bands als Customs brengen die fantastische post-punk new-wave groepen uit de late 70s begin 80s terug onder de aandacht. Ik heb als puber ook Led Zeppelin en Deep Purple leren kennen via Whitesnake, Def Leppard en co. En misschien leert de Mechelse jeugd nu terug AC/DC kennen dankzij de gepikte riffs van Belgian Asociality? Je weet maar nooit..