zaterdag, maart 20, 2010

Vrijdag vleesdag met 4LA & l.o.e.s.h.

Vrijdag visdag? Niet zo bij Jeugdcenctrum Metteko, nee daar schotelde men gisteren, vrijdag 19 maart, gratis ‘Ves Vlees’ voor. Op het menu: de bluesy rock van Four Legged Animal en Mechelse hip-hop van L.O.E.S.H.
Enorm genoten van de met veel humor gekruide bluesy rock van Four Legged Animal (4LA); de Mechelenhop van L.O.E.S.H. kon me iets minder bekoren.
Dat 4 LA de 'match' won, heeft alles te maken met de degelijke collectie songs en het zichtbare spelplezier. En met een betere PA - sommige instrumenten kon je amper horen, sommige stonden dan weer veel te luid - was het niet alleen 'goed' geweest maar misschien zelfs 'subliem'...


Maar ondanks de geluidsproblematiek was het een erg goed optreden, knappe bluesy rock met veel sfeer en een flinke dosis humor, zoals opener "David In My Highway & It Hurts Like Hell", de geweldige medley "Cover" met "Paranoid" (Black Sabbath) / "Nothing Else Matters" (Metallica) / "No Limits" (2 Unlimited) - en hoorde ik ook niet een stukje "Love Her Madly" (The Doors)? - of "De Tijgerin", over een bepaald soort etablissement op de baan van Leuven naar Mechelen. Hoedje af voor de durf om “Hurt" van Nine Inch Nails te brengen, nadat Johnny Cash dat nummer al de onsterfelijkheid in zong met zijn versie. En de eigen nummers van 4LA bleken gewoon oerdegelijk.

De 4LA-combinatie gitaar/bas/trompet/toetsen/drums en twee vocalisten werkt erg goed. Maar dus jammer dat het luistergenot wat gefnuikt werd door de geluidsproblemen. Toen later L.O.E.S.H. aan de beurt kwam bleek het probleem opgelost ...

Een laptop, een draaitafel en een microfoon. Meer had het duo L.O.E.S.H. niet nodig voor hun 'Mechelenhop' of 'Nederhop'. Het duo deed dapper hun ding maar ik had niet echt de indruk dat het bij veel mensen aansloeg. Echt origineel klonk het ook niet echt. En een tweede ABN zullen ze vooralsnog niet worden denk ik. Maar misschien vergis ik me wel en de fans van dit duo zullen me ongetwijfeld emmers vol ongelijk geven! En wie weet hoe hard zullen deze kerels nog doorbreken... eens vragen aan Madame Blanche...

Geen opmerkingen: