dinsdag, augustus 31, 2010

Vrijdag schittert op Sjarabangslotavond

Zondag 29 augustus woonde ik de slotavond bij van een sterk 'Fest de Sjarabang'. Eén van de sterkhouders in een sowieso sterk programma met bijvoorbeeld ook acteur Bob de Moor die met 'Wees gul met uw organen' Humo's Cornelius Bracke tot leven bracht, was Vrijdag, de groep met Frans Ieven, Hans Habils en Sjarel van den Bergh.

Bodo van de Voorde kondigde Vrijdag aan en er volgde een enorm mooie muzikale reis.Met fraaie vertolkingen van nummers van grote goden zoals James Taylor (Gorilla), Dave Edmunds (Bad Is Bad), Paul Simon (On My Way, Still Crazy), Neerlands Hoop (Mayonaise) en natuurlijk ook werk van Sjarels Bizjoe met ‘Oh Mijn Liefje’, ‘Ik Heb Alles’ en een immer prachtig ‘Rijden’. Eigenlijk altijd een kippenvelmoment als Sjarel dit brengt.

Ik had de eer de dame naast me ervan te overtuigen dat dit géén liedje van Wim de Craene is maar van Bizjoe. Maar ik weet dat Sjarel de Wim de Craene-vergissing eerder als een compliment zal beschouwen. Maar juist is juist.
Ook Hans Habils bracht enkele van zijn mooie eigen nummers zoals het prachtige ‘Blues in Brussel’ en het latino-aandoende ‘Lucia’. Enorm knap was hoe Vrijdag James Taylor’s ‘Gorilla’ naadloos liet overgaan in ‘Come Together’ van The Beatles. Andere hoogtepunten naast de eerder genoemde sublieme versie van ‘Rijden’ en ‘Blues in Brussel’ waren ‘Hij Moet Gaan’ (He’ll Have To Go) en ‘Still Crazy’, dat, zo hoorde ik later van Sjarel, nog maar voor de tweede keer live gebracht werd. Een erg goed optreden met een groep die er duidelijk zelf ook plezier aan beleefde. Wel jammer dat Bodo moest interveniëren omdat een deel van het publiek het nodig vond om te praten tijdens de erg mooie liedjes van Vrijdag. Gelukkig werd er naar de ‘boze meneer’ – zoals Bodo zichzelf noemde - geluisterd.


> Setlist Vrijdag:
Bad Is Bad/ Oh Mijn Liefje/ Misschien/ Blues in Brussel/ Gorilla/ Come Together/ Ik Heb Alles/ Lucia/ Volver/ On The Way/ Mayonaise/ Still Crazy/ Licht aan het eind van de tunnel/ Hij Moet Gaan/ Rijden

Verslag en foto's: (c) Markec

Op Mechelen Blogt vind je mijn verslag van 'Fest de Sjarabang' (waar dit Vrijdag-stukje in ook vervat zit).
.

3 opmerkingen:

sjarel zei

v:-) much obliged!
sjarel

sjarel zei

:-) much obliged!
toen ik het las , was het net of ik was er zelf bij geweest! :-)

Marc VC zei

Mooi verslag