zondag, juli 31, 2011

Flauwe afkooksels en valse noten...


Jean-Bosco Safari
zou donderdag 28 juli, op Parkpop (Mechelen) vooral werk van The Beatles en Rolling Stones brengen. Zo werd het aangekondigd vooraf en op papier leek dat best ok, interessant zelfs. Meer nog. Het was een soort van trigger om mij te doen afzakken naar de Mechelse Kruidtuin voor Parkpop. Maar, helaas pindakaas..

Niet alleen kregen we wel erg makke tot zelfs saaie interpretaties voorgeschoteld die niets maar dan ook niets toevoegden aan de originelen. Neen, Safari zong er vaak zelfs volledig naast. En dat was toch een beetje pijnlijk... 

Was hij een beetje ziek? Hoorde hij zijn eigen stem niet in zijn monitor? Wie zal het zeggen... Wanneer Safari soms hoog wou gaan, liep het fout, maar je hoorde hem ook op andere momenten een misser maken. Jammer!

Bij de Beatlesnummers had ik hem veel beter verwacht. "Dit zou toch in zijn straatje moeten zijn", dacht ik nog. Eerlijk gezegd vind ik Safari's stem niet echt passen bij die Stones-nummers. Niet dat Mick Jagger een van 's werelds beste zangers is... maar toch.  Alleszins 'Angie' klonk mijns inziens nergens naar en wanneer Safari een van de Rockers van de Stones inzette, kwam dat alles behalve over... En ook 'bezieling' was een van de grote afwezigen...

De (poging tot) medley met 'Hey Jude/ Yesterday' - zat 'Let it Be' er ook nog tussen? (ik was toen langzaam maar zeker aan het afhaken) - was zowat een absoluut dieptepunt. Safari's stem leek volledig op en hij moest het hebben van het bereidwillige publiek om de refreinen te zingen... Jammer.... Safari kan beter zoveel is zeker. En je kunt het heus niet enkel op de - ja, alweer - slechte klank op Parkpop steken.

Neen: die covers: dat bleek geen goed idee. Het werkte niet en Safari bracht het ook zonder enige overtuiging. De valse noten hielpen ook niet echt natuurlijk...

No cigar and not even close!

En toch. Een volgende keer, maar dan komt hij hopelijk niet meer met die covers aanzetten, geef ik hem met plezier opnieuw een kans. En dan ben ik wellicht wél tevreden... Herkansing op "Fest de Sjarabang" op 28 augustus ...

verslag: © Markec - foto: © Bart Schelkens

Geen opmerkingen: