woensdag, januari 17, 2007

Edelmetaal: I - Between Two Worlds

I METAL - ABBATH, ICE DALE, TC KING, ARMAGEDDA, DEMONAZ

Een album uit 2006 dat eigenlijk gerust een top 10-plaats in mijn top 30 van 2006 had kunnen, mogen, moeten innemen, is "Between Two Worlds", het eerste album van het Noorse "I", een 'supergroep' met leden van Immortal (voormalig Immortal-opperhoofd Abbath en I-vocalist richtte "I" op), Gorogroth, Enslaved en Sagh. Een knappe combinatie van Brutal Metal, Black Metal, Epic Metal en klassieke Heavy Metal. Het resultaat? Edelmetaal...

Markec en Black Metal?
Nou, nou... Inderdaad: ik wist niet of ik dit wel zo goed zou vinden, maar na enkele lovende reviews bestelde ik dit album blindelings en ik ben geenszins ontgoocheld... Geen doelloos gebeuk, gegrom of gegil; hier wordt knap gespeeld, lekker smerig 'gezongen'. Veel variatie, tempowisselingen in de muziek.. traag, slepend, dan weer wat sneller... overheerlijke gitaarsolo's... veel sfeer... Dit album zal nog vaak in de CD-speler geschoven worden, huize Markec.

En er waren nog 'late ontdekkingen' of met ander woorden; albums uit 2006, die ik nu pas kon beluisteren. Zo hadden eigenlijk ook volgende juweeltjes in de top 30 van 2006 thuisgehoord:
* Glenn Hughes - Music for the Divine: the voice of rock, funkier then ever!
* Ian Gillan - Gillan's Inn: die àndere voice of rock, en Deep Purple-opperhoofd...

En de laatste Thunder (Robert Johnson's Thombstone) is ondertussen besteld, als die zo goed gaat klinken als hun andere albums, zal ook daar gelden: had in die top 30, met top 10-plaats, gehoeven...

Thunder zie ik dra Live in den Biebob (Maart). Hallelujah!
Hopelijk toert ook "I" binnenkort...

1 opmerking:

Marc VC zei

Thunder klinkt wel leuk, ik ga mee