zaterdag, januari 27, 2007

Last.FM, fijn voor sociale melomanen

Het heeft even geduurd, maar nu ben ook ik helemaal in de ban van het fenomeen "Last.FM"! En ik voel me zoals een kind dat nieuw speelgoed heeft gekregen en ben al een grote fan van Last FM... En, ik kwam er trouwens al goede bekenden van me tegen, vrienden, nietwaar, Jeroen en Marc?, en ook andere melomanen die ik ken vanop het onvolprezen Nederlandse MusicMeter-forum.

Maar wat is nu eigenlijk Last FM? Wel, het komt er op neer dat je luistergedrag, hetzij , o.m., via je iTunes, gekoppeld aan LastFM, of via de LastFM online radio, bijgehouden wordt in een database en gedeeld wordt met andere gebruikers. De verschillende LastFM-gebruikers kunnen elkaars muzikaal profiel, dat gegenereerd wordt, raadplegen. Zo kan je wat nieuws op het spoor komen, en/of ook in contact komen met andere muziekliefhebbers. Leuk toch?

Meer informatie over LastFM kan je vinden op deze Wikipedia-pagina.
Tot op Last FM?
...

Geen opmerkingen: