woensdag, mei 26, 2010

Puike pianovirtuositeit van Wim Mertens, maar...

Dinsdag (25.05) maakte ik een sterk optreden mee van Wim Mertens en de strijkers die deel uitmaken van zijn fijnbesnaarde Ensemble in de AB. We kregen een opeenstapeling van erg fraaie composities met goede opbouw en de nodige melancholie en dramatiek en dat betekent: behalve "Close Cover" en "Struggle for Pleasure" nog veel meer moois.... En de strijkers zorgden echt wel voor een meerwaarde, al was Wims pianowerk natuurlijk ook erg mooi.

Alleen jammer dat Mertens ook zo nodig moest "zingen". Met alle respect, maar naar mijn bescheiden mening, klonk dat écht nergens naar, vreemd dat een geschoold en uiterst begenadigd pianovirtuoos zulks zélf niet hoort... voor mij zette het toch wel een domper op de feestvreugde..

Maar toch ben ik blij deze man eens aan het werk gezien/gehoord te hebben, al hoop ik dat ie bij een volgende doortocht de vocals aan anderen overlaat of weglaat...

Geen opmerkingen: