zondag, mei 20, 2007

VRIJDAG speelt regen naar huis met prachtoptreden!

De gutsende regen - nu ja, op gegeven moment toch, een optreden van Kommil Foo in de stadsschouwburg, ... het kon vrijdag (18.05), voor Vrijdag en het aandachtige SoFa-publiek de pret niet bederven!

Met mooie kleinkunst-rock en blues, hier en daar een vleugje reggae, werd 'het weekend van de gitaar' feestelijk ingezet. Het overvolle SoFa-terras genoot met volle teugen...
Omdat ik me wou verzekeren van een goed zitje was ik op tijd naar de SoFa afgezakt, maar toch bleek nog maar één tafeltje vrij. 'Aanvallen' dus. Zodra goed en wel gezeten, met een lekkere Gouden Carolus Classic, kwam ik nog bekenden tegen, ik zou niet alleen moeten genieten van zoveel moois dat zou volgen dus... Bleek toch wel dat ook mijn tafelgenoten hun Kommil Foo-tickets verkocht hadden om Vrijdag aan het werk te kunnen zien ?! Straf? Ja, zeker!
Vrijdag bracht een zeer gevarieerde set, met zowel werk van Bizjoe en Hans Habils solowerk, maar evengoed nummers van James Taylor, Steve Miller, The Beatles en Jan de Wilde tot zelfs Bob Marley. En of het goed was? Ja meneer, ja mevrouw! Amai !
Zoveel klasse voor ocharme € 4 ...

Luisteren naar zulke mooie muziek, in aangenaam gezelschap, en met lekker Mechels gerstenat. Niet bepaald onaangenaam. Alleen het weer werkte niet echt mee. Maar niet getreurd: we kropen wat dichter bij elkaar onder de SoFa-tent, Hans Habils kwam tussen het voor de regen schuilende publiek staan en bracht een prachtig "Blues in Brussel", a capella en enkel zichzelf begeleidend op de akoestische gitaar... En zodra de bui over was, ging Vrijdag weer verder in 'full force'...Tot de hoogtepunten behoorden ook deze keer 'Steamroller' (James Taylor), 'The Joker' (Steve Miller Band) en 'Goodnight Irene' en natuurlijk, hoe kon het ook anders, het immer prachtige 'Rijden' (Bizjoe). De afwezigen - wat had u gedacht - hadden weerom kilometers van ongelijk !

> SETLIJST:

O M'N LIEFJE (Bizjoe)
EASY MONEY (Ricky Lee Jones)
HEB ALLES (Bizjoe)
BAD IS BAD (Dave Edmunds)
DE VERVELING (Bizjoe)
NO WOMAN, NO CRY (Bob Marley)
LUCIA (Hans Habils)
ROLSTOEL (Jan de Wilde)
STEAMROLLER (James Taylor)
VOLVER, VOLVER (F.Z. Maldonado)
IRENE, GOODNIGHT
*
MISSCHIEN (Bizjoe)
YOUNG MEN (Mike McGear)
DON'T LET ME BE LONELY TONIGHT (James Taylor)
BLUES IN BRUSSEL (Hans Habils)
THE JOKER (Steve Miller)
GORILLA (James Taylor)
COME TOGETHER (Lennon/ McCartney)
HET HUIS VAN BEWARING (Jan de Wilde)
LOVE ME TENDER (Vera Matson/ Elvis Presley)
YOU'RE GONNA MAKE ME LONESOME (Bob Dylan)
RIJDEN (Bizjoe)
**
HONKY TONK WOMAN (Jagger/ Richards)
VOLVER, VOLVER (reprise) (F.Z. Maldonado)
HERE COMES THE SUN (George Harrison)
AMAZING GRACE / RAGBAG (David Lindley) / JESUS ON THE MAINLINE

Het was een avondje om in te lijsten !

Foto's van het gezellige gebeuren hier:
http://www.flickr.com/photos/markec/tags/vrijdag/
.

Geen opmerkingen: