zondag, september 13, 2009

Beyond The Labyrinth & I See The Sea: Hard Rock 'n' Roll Against Aging

The Younger Angus Young - I See The Sea

Zaterdag 12 september 2009 was De Kuip in Ninove 'the place to be'. Maar dat bleek niet iédereen zo begrepen te hebben. Terwijl bands als BEYOND THE LABYRINTH en I SEE THE SEA de spreekwoordelijke pannen van het dak rockten en zich voor 200% gaven, bleek dat voor een ei zo na lege zaal te zijn. Het "Life Aid Against Aging" festival had een misschien gedurfde, maar goede affiche, die toch zeker liefhebbers van de genres/ bands zouden moeten lokken. Lag het aan (het gebrek aan) promotie? Schrikte organisatie en hun doelstelling af (info: http://www.heales.org/) - dan kom je toch gewoon, zoals ik, voor de MUZIEK? Anyways: Zonde. Wie er niet bij was heeft wel degelijk wat gemist!

Goed, misschien niet de redelijk slaapverwekkende set van NOVAC, een band die lijkt te twijfelen tussen old fashioned rock 'n' roll, grunge en indierock, maag een keuze durft te maken. Hun klankkleur kon me niet echt overtuigen en bij momenten vond ik het zelfs ronduit vervelend. We zwijgen dan nog over het ietsje te veel aan leentjebuur spelen aka deuntjes die verdacht veel op wat anders leken...

BEYOND THE LABYRINTH, een band die met élk optreden - dat belooft dus! - nog sterker en sterker lijkt te worden, zette een uitstekende set neer. Zanger Jo De Boeck was weerom enorm in form en zijn stagepresence blijft groeien, nieuwkomer John Van Tongelen (drums) lijkt al goed ingespeeld en zijn strakke drums gaan perfect samen met de bas van Gerry Verstreken. En mastermind Geert Fieuw is nog steeds geweldig op gitaar.

Beyond The Labyrinth

De setlist was ook nu vooral opgebouwd rond het 'Castles In The Sand'album, aangevuld met classics zoals "Unholy War" (grrrreat version, guys!!) en "In Flanders Fields" - ook nu weer meesterlijk. Tot mijn vreugde werd niet alleen de nieuwe single gebracht - "Saturation Point", maar ook die andere track op die single: het geweldige "HYPERSENSITIVE": live een echte KILLER TRACK. Jawel!

Beyond The Labyrinth

BTL's zanger Jo De Boeck adviseerde me om zeker ook nog I SEE THE SEA mee te pikken. En waarom zou ik Jo's raad in de wind slaan? Wat hij er niet bij verteld had was dat dit een AC/ DC tribute band was. Nu was ik sowieso gebleven, maar dit argument had me zéker ook overtuigd. En, ik ga Jo's tips nog meer volgen. Het was enorm goed. Ik had bij momenten het idee dat ik de échte AC/ DC op het podium zag staan. De sound was super en de heren had zelfs hun eigen - véél jongere - versie van Angus Young bij, incluis heerlijk gitaarspel én korte broek.
Fijn fijn...

I See The Sea (AC/ DC Tribute!)

Hoe de organisatoren uit de kosten gaan geraken is zéér de vraag... Gelukkig dat de bands toch onverstoord hun ding deden, voor een nog niet eens halfvolle zaal. Respect!

Ik heb alleszins géén spijt van mijn uitstapje naar Ninove, want ik zag twee enorm goede optredens!

Setlists:

BEYOND THE LABYRINTH:
PURE SABOTAGE / TIME TO FLY / IN FLANDERS FIELS / TOMORROW IS GONE / DRAINING MY ENERGY / NO PLACE FOR A DREAMER / SATURATION POINT / HYPERSENSITIVE / MEDIA VISION / CAUGHT IN THE GAME / UNHOLY WAR / BEYOND THE LABYRINTH

I SEE THE SEA
THUNDERSTRUCK / BACK IN BLACK / DIRTY DEEDS DONE CHEAP / BAD BOY BOOGIE / HELL'S BELLS / WHOLE LOTTA ROSIE / T.N.T. / LET THERE BE ROCK / HIGHWAY TO HELL
.

Geen opmerkingen: